top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תBIET EKSTIEN

ניוזלטר מאי 2022

בגאווה גדולה, הצגנו השבוע בביאנלה למעצבי העתיד 2022 בירושלים שהתקיים בבניני האומה בירושלים, אנחנו הצגנו שתי יוזמות:

את יוזמת הסטודיו לצילום, הציגו תלמידים וצוות מבית הספר, שסיפרו על הפעילות של הסטודיו לצילום ואף צלמו מגנטים. הסטודיו לצילום הוקם בסיוע ובליווי הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות.

היוזמה השנייה עוסקת בחדשנות וקיימות, יוזמה המלווה על ידי אגף החינוך בעיריית אור יהודה והיחידה לאיכות הסביבה בעיר.

הסטודיו לצילום "The be Lab" הינו מודל עסקי לצד למידה ופעילות צילום המתמחה:

- בצילום מגנטים

- הדפסה על חולצות

- הדפסת תלת מיימד

- הדפסת גלויות מיצירות התלמידים

- ניהול עסקי של עסק.

מרכז החדשנות והקיימות משלב בין טכנולוגיות מתקדמות ונושאים הקשורים בקיימות.

צוות היגוי בשיתוף אגף החינוך בעירייה והיחידה לאיכות סביבה מתכנן הקמת מרכז ייחודי לחדשנות וטכנולוגיה בבית הספר.

טיול שנתי אחרון לשכבת י"ב

לפני שאנחנו נפרדים יצאה שכבת י״ב בתחילת השבוע למסע סיכום באילת.

בדרך עצרנו במרכז המבקרים במצפה רמון המשכנו למסלול בקניון האדום ובילינו 3 ימים באילת.

הביקור בריף הדולפינים היה חוויה מיוחדת.

עצרנו בנקודות תצפית מרהיבות וגילינו עולם חדש מתחת למים עם שנורקלים בשמורת האלמוגים.

אכלנו ביחד, טיילנו, שוחחנו, צחקנו ובעיקר היינו ביחד היה מאתגר וכיף

ערב להקות, בחזרנו אל מועדון הבארבי בתל אביב אחרי שנתיים.

הלהקה המופלאה שלנו, נתנה ביצוע מושלם לשיר מקסים friends.

תודה לחבר הצוות שלנו, ליאור על הובלת המסע המרגש הזה.

״שבוע בטיחות ילדים וילדות" ,הנושא המרכזי השנה היה: "התנהגות בטוחה במוסדות חינוך"

במהלך השבוע התקיימו פעילויות בבית הספר בדגש על: העלאת המודעות להתנהגות בטוחה ומכבדת במרחב, זיהוי התנהגויות מסוכנות ומניעת היפגעות בקרב התלמידים בבית הספר. הבטיחות היא שלנו ובאחריותנו

שמחנו לארח משלחת סטודנטים להוראה מאוניברסיטת PH Ludwigsburg בגרמניה.

מייק ורמן מאור יהודה סיפר להם על אור יהודה.

מורדי הציג את בית הספר, את תכנית ״איכות החיים״ הייחודית לבית אקשטיין וסיפר על תהליכי ההתפתחות של בית הספר.

ליעד תלמיד ט׳3 סיפר על יוזמת מדפסת תלת מימד ועל החויה שלו מהשתתפות בקבוצת הפיילוט של המדפסת.

לפני סיום המפגש יצאנו לסיור בבית הספר.

הצגנו בפניהם את חדר החדשנות שלנו וראינו את מדפסת תלת מימד בפעילה.

נכנסנו לכיתת מגמת הכלבנות ורוני מורה המגמה הדגים פעילות עם כלבים.

החינוך המגדרי הוא אינו רק יום האשה הבינלאומי או יום הנערה, אלא חינוך לשוויון מגדרי בין שני המינים.

בהבנה לחשיבות התהליך בית הספר שלנו הצטרף והביע מחוייבות לתהליך, שעיקרו הטמעת החשיבה המגדרית בתוכניות השונות, לקדום שוויון בין המינים במערכת החינוך.

אנחנו בין 9 בתי הספר במחוז תל אביב שקבלו תו תקן מגדרי במסלול ״מתמיד״ בטקס בנוכחות הגב׳ חיה שיטאי מנהלת מחוז תל אביב, הגב׳ רונית זכאי מפקחת המחוז, מר אבי הראל סגן מנהלת המחוז ועוד מכובדים.ות.

יפעת ברזילי מחנכת ט׳1 מובילה כבר תקופה מהלך חשוב זה.

עבורנו זה אירוע חשוב ומרגש.

ברכות למורדי על קבלת מנהל מצטיין במחוז תל אביב. כולנו נרגשים.ות וגאים.ות להיות חלק ממשפחת בית אקשטיין אור יהודה וחלק ממערכת החינוך באור יהודה. ******* אין ברכה יותר מתאימה מהברכה ששלח רועי נצר סמנכ״ל ומנהל חטיבת החינוך של בית אקשטיין. ****** "בפעם הבאה שתגיעו לכנרת, עלו להר האושר (יש כזה). מי שעולה לרום ההר הזה, מביט/ה מהופנט/ת על כל הכנרת. מעליו/ה הציפורים בדרך אל ומבריכות הדגים של עמק החולה. לצידו/ה הרי גולן. כמו שכתבה נעמי שמר: "הושט היד וגע בם".

בכל מקרה, עובדתית, העולה על ההר - נמצא בפסגת האושר.

המצטיין הראשון שעלה הערב על הבמה ב"מרכז הבמה" גני תקווה, מורדי גיגי, מנהל ביה"ס בית אקשטיין אור יהודה, הוא משלנו! הוא מתבונן ברגעים האלו לפנים אך הנוף שמולו אינו של נוף פתוח. לא כנרת ולא ציפורים. הנוף שמולו הוא קהל גדול של בני משפחה אוהבים, ציבור גדול של שותפים/ות לדרך החינוכית, עובדי/ות בית הספר שמעריצים אותו וקבוצה עצומה של מפקחות.

לא דיברתי עם מורדי על כך הערב (ההתרגשות שלו גדולה מידי וגם הצניעות נוכחת כתמיד), אבל אני מוכן להמר שלמרות שהוא לא ברמת הגולן - הוא נמצא בפסגת האושר משום שזהו שיא (נוסף) של קריירה למי שראוי לכל שבח. מורדי, אני גאה בך. מאוד.

רועי נצר והנהלת חטיבת החינוך!"

צמיחה-חינוך כתהליך של צמיחה והתפתחות, תוך הכרה בחוזקות והשתלבות בחברה.

זהו המסר שלנו בבית הספר שמופיע על הכד שלנו.

הכד שלנו מוצב בין 21 הכדים בשדרת הכדים שנחנכה הערב בטקס חגיגי, בגן אשכול באור יהודה.

בשדרת הכדים 21 כדים מיוחדים מעוטרים בפסיפסים שעוצבו למיצגים סביבתיים ברוח חזון העיר ומוסדות החינוך. במיזם השתתפו ילדי כיתות ט׳ שהגיעו עם משפחותיהם לטקס.

ברכות לשלומית קמחי דואב לקבלת מורה מצטיינת לשנת תשפ״ב .

בטקס מרשים שנערך בערב בהיכל התרבות באור יהודה קבלה שלומית תעודת הוקרה על היותה מורה מצטיינת.

שלומית מחנכת י״א 2, רכזת מתמטיקה ורכזת יוזמות בבית הספר.

מורה אמיתית לחיים, מובילה תלמידים.ות להצלחה דרך קשר אישי מיוחד ועם הרבה אמונה.

שלומית הובילה השנה את יריד היוזמות הראשון שלנו, יחד עם עם התלמידים.ות וחברי הצוות.

שלומית היקרה, תודה לך על פועלך לבית הספר, לתלמידים.ות ולחברי הצוות והכל במסירות, איכפתית, מקצועיות והרבה אהבה.

חודש מאי נפתח בטקס יום הזכרון לחללי מערכות ישראל. השנה הוקדש הטקס לפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר".

היה זה טקס מרגש ומיוחד בהשתתפות התלמידים, התלמידות וחברי הצוות.

בטקס הושמעו שירים והסיפורים על החיילים שמאחורי השירים.

זו כבר מסורת אצלינו, שהבוגרים/ות שלנו מגיעים/ות מדי שנה לטקס. חלקם/ן במדים חלקם/ן כבר אזרחים/יות. הקשר שלה/ן לבית הספר מרחיב לנו את הלב.